Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-05-06, 15:16

Chłodniczka była wymieniana na fabrycznie nową wraz z oringami.

Dzięki za rady.

Tak wygląda mój zbiorniczek wyrównawczy:
Obrazek

A wyłowić z niego mozna takie oto coś (w znaczących ilościach):
Obrazek

Korek od wlewu oleju czysty:
Obrazek

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

przez GRZEGORZ » 2012-05-08, 20:16

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-05-08, 20:16

Dziś usłyszałem o teorii, że jedną z przyczyn nasilających przedostawanie oleju do płynu chłodniczego może być stosowanie przez mnie płynu chłodniczego Petrygo Q. Czym mieliście zalane układy chłodzenia, płynem Petrygo/Borygo/koncentratem, albo czym powinien być zalany ten silnik? Teorie tą wysnuł mechanik u którego dziś byłem. Powiedział, że płyn ten przy dłuższych trasach i temperaturach zewnętrznych może w jakiś - dla mnie tajemniczy sposób - powodować przedostawanie się oleju. Prawie mnie przekonał, bo rzeczywiście podczas zimy, i niższych temperatur oleju było w zbiorniczku mniej. Wspominał też, że mogę mieć coś nie tak z korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Co o tym myślicie?

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez naster » 2012-05-08, 20:49

ladar napisał(a):Powiedział, że płyn ten przy dłuższych trasach i temperaturach zewnętrznych może w jakiś - dla mnie tajemniczy sposób - powodować przedostawanie się oleju. Prawie mnie przekonał, bo rzeczywiście podczas zimy, i niższych temperatur oleju było w zbiorniczku mniej.


Im wyższa temperatura, tym większe ciśnienie się wytwarza, więc więcej oleju idzie, ot cała tajemnica.

Ja leję petrygo (z orlenu teraz), wcześniej też petrygo było, nie wiem czy od nowości, ale z 2-3 lata na pewno. Na wodzie było to samo :)

A co ma korek do tego? Korkiem płyn wywala co najwyżej, jak masz ponad stan. Jakim cudem może mieć coś on wspólnego z olejem?

Ewidentnie widać, że olej jest świeży, bo stary to taki biało-siwy osad jest.

Szukaj dalej mechanika :) Ja z moim problemem byłam chyba u 4 i każdy co innego robił. Nadal płynu nieznacznie ubywa, nigdzie nie wycieka, ale już się tym przestałam przejmować, bańka w bagażniku i co dłuższa trasa to uzupełniam.

A i sprawdź, czy Ci się wiatrak załącza, czy termostat nie oszukuje, bo jak auto się grzeje, to też węże puchną i olej idzie mocniej.
Może się jeszcze ktoś wypowie, coś podsunie, bo ja już chyba nic więcej Ci nie wymyślę :)

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 1018
Dołączył(a): 2010-10-03, 14:38
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Imię: Natalia
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-05-08, 21:39

Jeśli jest niesprawny zaworek na korku w zbiorniczku, to nie może zostać wytworzone odpowiednie ciśnienie po stronie cieczy chłodzącej, gdyż upuszczane jest ono do atmosfery. Wtedy dochodzi do sytuacji takiej, że w zbiorniczku jest niższe ciśnienie, niż w układzie olejowym i olej ma ułatwioną drogę penetracji do płynu chłodniczego. Przy poprawnie działającym zaworku na korku, rozumię, że ciśnienia te są do siebie zbliżone i ustala się punkt równowagi.

Z wiatrakiem to tak średnio.. pisałem o tym w jednym z tematów. Prawdę mówiąc nigdy nie widziałem u siebie załączonego wiatraka, nawet w upalne dni, stojąc w korkach. Jak mogę sprawdzić poprawność jego działania oraz ewentualne oszustwa termostatu? Na kontrolce od temperatury zasadniczo wskazówka wychylona jest przed 90'C, kilka razy zdążyło się, że była w takim położeniu (zdjęcie), ale na szczęście chwile po tym mogłem zawsze rozpędzić auto i wychłodzić ciecz do normalnej temperatury.


Obrazek

Więcej o niedziałającym wentylatorze, w tym temacie.

viewtopic.php?f=72&t=13257&p=415976#p415976

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez iliag » 2012-05-18, 19:41

Witam!
Chciałbym się podpiąć pod temat, a konkretnie interesuje mnie płukanie układu chłodzącego.
Mianowicie wszyscy piszą o płukaniu i wymywaniu, ale konkretnie co dalej się robi po zalaniu środka i przejechaniu X km nikt nic nie napisał. Czy zawartość wypuszcza się później chłodnicą czy jak? A jesli chłodnicą to czy wypłukany olej ponownie nie osiądzie w układzie?
No chyba że instrukcja jest podana na opakowaniu środka i to jest oczywista oczywistość.
Proszę o wyjaśnienie mi tej sprawy.
Sprzedam termostat. Nowy!! silnik Y17DT

Obrazek

Forumowicz

 
Posty: 130
Dołączył(a): 2012-02-25, 14:04
Lokalizacja: Radom
Imię: iliag
Silnik: Y17DT
KM: ok 75
Województwo: Mazowieckie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez pablo » 2012-05-18, 20:36

Po płukaniu wymieniasz cały płyn chłodniczy. Nie wiem czy w tym silniku jest korek spustowy z bloku, jeśli nie to spuszczasz chłodnicą. Tam masz najniższy punkt.
II Miejsce - "Przeciąganie Auta" - II Zlot AGC 2009

Obrazek

Scenic I ph II powered by pablo

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1206
Dołączył(a): 2008-05-31, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Paweł
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-05-19, 16:40

Płyn płuczący wiąże olej w emulsję. Przy płukaniu trzeba zasadniczo postępować tak:

1. Zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego przy wyłączonym i chłodnym silniku.
2. Odkręć korek spustowy na chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia (najlepiej zaopatrzyć się w jakiś wężyk, aby założyć go na króciec chłodnicy, tak aby móc skierować płyn do jakiegoś pojemnika, w przeciwnym przypadku będzie chlapał). Zamknij korek spustowy na chłodnicy.
3. Wlej całą zawartość butelki płynu płuczącego do układu chłodzenia i dopełnij wodą demineralizowaną. Zamknij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższą temperaturę i odczekaj, aż silnik się nagrzeje (ewentualnie się gdzieś przejedź), silnik niech pochodzi z 10 min.
4. Przy wyłączonym i zimnym silniku zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego, odkręć korek spustowy chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia. Zamknij korek spustowy i napełnij układ wodą. Zakręć nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.
5. Powtórz krok 4.
6. Wyłącz silnik i poczekaj aż ostygnie. Następnie zalej do układu płyn chłodniczy.
7. Płukanie powtórz kilka razy (jedno płukanie na pewno nie wypłucze całego oleju).

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez iliag » 2012-05-26, 19:53

ladar napisał(a):Płyn płuczący wiąże olej w emulsję. Przy płukaniu trzeba zasadniczo postępować tak:

1. Zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego przy wyłączonym i chłodnym silniku.
2. Odkręć korek spustowy na chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia (najlepiej zaopatrzyć się w jakiś wężyk, aby założyć go na króciec chłodnicy, tak aby móc skierować płyn do jakiegoś pojemnika, w przeciwnym przypadku będzie chlapał). Zamknij korek spustowy na chłodnicy.
3. Wlej całą zawartość butelki płynu płuczącego do układu chłodzenia i dopełnij wodą demineralizowaną. Zamknij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższą temperaturę i odczekaj, aż silnik się nagrzeje (ewentualnie się gdzieś przejedź), silnik niech pochodzi z 10 min.
4. Przy wyłączonym i zimnym silniku zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego, odkręć korek spustowy chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia. Zamknij korek spustowy i napełnij układ wodą. Zakręć nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.
5. Powtórz krok 4.
6. Wyłącz silnik i poczekaj aż ostygnie. Następnie zalej do układu płyn chłodniczy.
7. Płukanie powtórz kilka razy (jedno płukanie na pewno nie wypłucze całego oleju).



Dzięki za konkretną odpowiedź :-)
Zanim jednak tak postąpię to muszę jednak poobserwować czy to stary olej mam w zbiorniczku czy świeży idzie :-/
Sprzedam termostat. Nowy!! silnik Y17DT

Obrazek

Forumowicz

 
Posty: 130
Dołączył(a): 2012-02-25, 14:04
Lokalizacja: Radom
Imię: iliag
Silnik: Y17DT
KM: ok 75
Województwo: Mazowieckie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez reanimator » 2012-06-14, 13:35

Witam wszystkich,
u mojej jest podobnie, ale nie wiem czy coś z tym fantem robić.
Dodatkowo kontrolka oleju gaśnie po około 3-5 sekundach od odpalenia.

Nasuwa mi się jedna rzecz: może jakiś syf pływa w układzie smarowania i powoduje nierówne ciśnienie w silniku przez co ten dostaje się do zbiorniczka wyrównawczego?
A może stosuję za rzadki olej lub niewłaściwy płyn? Info:
Silnik: Mobil1 0W40 TD
Chłodzenie: Borygo Eko

Proszę napiszcie jakie płyny lejecie do swoich aut i czy problem oleju w układzie chłodzenia u Was występuje?
Pozdrawiam



 
Posty: 2
Dołączył(a): 2010-10-22, 17:08
Imię: reanimator
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Mazowieckie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-06-18, 18:53

Witam,
Zdecydowałem się w końcu na wymianę uszczelki pod głowica. Koszt całego przedsięwzięcia poniżej - czas operacji ok. 10 dni. Będę wam relacjonował, czy było to warto zrobić, czy nie.

Obrazek

Wymianę robiłem w "Opel Przemkowska", ul.Przemkowska 24, Wrocław. Pod względem obsługi bardzo porządzenie, kompetentnie i mogę gorąco polecić. Zapewniali mnie, że do nich już nie wrócę - i taka mam też nadzieję. Poza tym mówili, że wymiana chodniczki oleju to był daremny wydatek, gdyż praktycznie przecieki oleju, nie powinny się z stamtąd pojawić - wyłącznie uszczelka pod głowicą.

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez Arczi89 » 2012-06-18, 20:11

Trochę sporo zapłaciłeś. Wymienili Ci uszczelkę oraz obsady (2 główne źródła oleju w chłodzeniu w tym silniku) więc zrobili wszystko jak leci. Co prawda chwali się taka kapitalka ale cena w ASO powala ...
Obrazek

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2170
Dołączył(a): 2010-07-16, 20:24
Imię: Artur
Silnik: --- wybierz ---
KM: 140
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Asztra 1.7DTi by Arczi89 - 93 KM, 215 Nm

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez endy85 » 2012-06-22, 03:34

Witam!
W moim astrolocie (1.7 DTI ISUZU) miałem to samo! Chłodniczka oleju była dobra mój mechanik ją tylko odłączył żeby wykluczyć że to nie ona! Chcąc nie chcąc trzeba było rozbierać głowicę. Diagnoza: mikropęknięcia na prowadnicach kanałów! w sumie za całą robotę na nieszczęście doszła wymiana rozrządu i full serwis klimy łącznie z portfela ubyło 3500zł dużo ale od 1,5 roku spokój i cisza pod maską!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2010-01-31, 15:44
Imię: Łukasz
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Wielkopolskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez marianoitaliano007 » 2012-07-15, 14:33

Witaj ladar!

Mam podobny problem!
Czy po naprawie wszystko działa jak należy?

Pozdrawiam!



 
Posty: 2
Dołączył(a): 2012-06-24, 20:58
Imię: Marek
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez ladar » 2012-10-23, 20:41

Dopełniając ten temat mogę napisać, że minęło prawie 4 miesiące i ponad 8500km przejechanych od czasu naprawy. Oleju w zbiorniczku brak. Wydaje się, że taki zakres naprawy pomógł.

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
Imię: ladar
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

przez wesol » 2012-10-24, 20:49

Czyli jednak upg. Jednak nie zawsze pada ta chlodniczka. Ja u siebie wymienialem ostoanio upg i kosztowalo mnie to cale 170 zl. 100 uszczelka i 70 sruby. Robota we wlasnym zakresie. Jako ciekwostek podam ze nie slyszalem by w vagach ta chlodniczka oleju( wymiennik) u kogos padla. Ja ostatnio tylko sobie kupilem taka chlodniczke od mocniejsych tdi i wymienilem by chlodzenie oleju bylo lepsze.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3583
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości