Teraz jest 2016-12-04, 17:14


Twój KLIK w reklamię utrzymuje forum! Wyłącz program blokujący!



Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

ladar

Początkujący

  • Posty: 16
  • Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
  • Imię: ladar
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-06, 15:16

Chłodniczka była wymieniana na fabrycznie nową wraz z oringami.

Dzięki za rady.

Tak wygląda mój zbiorniczek wyrównawczy:
Obrazek

A wyłowić z niego mozna takie oto coś (w znaczących ilościach):
Obrazek

Korek od wlewu oleju czysty:
Obrazek

GRZEGORZ

2012-05-08, 20:16

Offline
Avatar użytkownika

ladar

Początkujący

  • Posty: 16
  • Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
  • Imię: ladar
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-08, 20:16

Dziś usłyszałem o teorii, że jedną z przyczyn nasilających przedostawanie oleju do płynu chłodniczego może być stosowanie przez mnie płynu chłodniczego Petrygo Q. Czym mieliście zalane układy chłodzenia, płynem Petrygo/Borygo/koncentratem, albo czym powinien być zalany ten silnik? Teorie tą wysnuł mechanik u którego dziś byłem. Powiedział, że płyn ten przy dłuższych trasach i temperaturach zewnętrznych może w jakiś - dla mnie tajemniczy sposób - powodować przedostawanie się oleju. Prawie mnie przekonał, bo rzeczywiście podczas zimy, i niższych temperatur oleju było w zbiorniczku mniej. Wspominał też, że mogę mieć coś nie tak z korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Co o tym myślicie?
Offline
Avatar użytkownika

naster

Przyjaciel

  • Posty: 1018
  • Dołączył(a): 2010-10-03, 14:38
  • Lokalizacja: Kamień Pomorski
  • Imię: Natalia
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-08, 20:49

ladar napisał(a):Powiedział, że płyn ten przy dłuższych trasach i temperaturach zewnętrznych może w jakiś - dla mnie tajemniczy sposób - powodować przedostawanie się oleju. Prawie mnie przekonał, bo rzeczywiście podczas zimy, i niższych temperatur oleju było w zbiorniczku mniej.


Im wyższa temperatura, tym większe ciśnienie się wytwarza, więc więcej oleju idzie, ot cała tajemnica.

Ja leję petrygo (z orlenu teraz), wcześniej też petrygo było, nie wiem czy od nowości, ale z 2-3 lata na pewno. Na wodzie było to samo :)

A co ma korek do tego? Korkiem płyn wywala co najwyżej, jak masz ponad stan. Jakim cudem może mieć coś on wspólnego z olejem?

Ewidentnie widać, że olej jest świeży, bo stary to taki biało-siwy osad jest.

Szukaj dalej mechanika :) Ja z moim problemem byłam chyba u 4 i każdy co innego robił. Nadal płynu nieznacznie ubywa, nigdzie nie wycieka, ale już się tym przestałam przejmować, bańka w bagażniku i co dłuższa trasa to uzupełniam.

A i sprawdź, czy Ci się wiatrak załącza, czy termostat nie oszukuje, bo jak auto się grzeje, to też węże puchną i olej idzie mocniej.
Może się jeszcze ktoś wypowie, coś podsunie, bo ja już chyba nic więcej Ci nie wymyślę :)
Offline
Avatar użytkownika

ladar

Początkujący

  • Posty: 16
  • Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
  • Imię: ladar
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-08, 21:39

Jeśli jest niesprawny zaworek na korku w zbiorniczku, to nie może zostać wytworzone odpowiednie ciśnienie po stronie cieczy chłodzącej, gdyż upuszczane jest ono do atmosfery. Wtedy dochodzi do sytuacji takiej, że w zbiorniczku jest niższe ciśnienie, niż w układzie olejowym i olej ma ułatwioną drogę penetracji do płynu chłodniczego. Przy poprawnie działającym zaworku na korku, rozumię, że ciśnienia te są do siebie zbliżone i ustala się punkt równowagi.

Z wiatrakiem to tak średnio.. pisałem o tym w jednym z tematów. Prawdę mówiąc nigdy nie widziałem u siebie załączonego wiatraka, nawet w upalne dni, stojąc w korkach. Jak mogę sprawdzić poprawność jego działania oraz ewentualne oszustwa termostatu? Na kontrolce od temperatury zasadniczo wskazówka wychylona jest przed 90'C, kilka razy zdążyło się, że była w takim położeniu (zdjęcie), ale na szczęście chwile po tym mogłem zawsze rozpędzić auto i wychłodzić ciecz do normalnej temperatury.


Obrazek

Więcej o niedziałającym wentylatorze, w tym temacie.

viewtopic.php?f=72&t=13257&p=415976#p415976
Offline

iliag

Forumowicz

  • Posty: 198
  • Dołączył(a): 2012-02-25, 14:04
  • Imię: iliag
  • Silnik: Y17DT
  • KM: ok 75
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-18, 19:41

Witam!
Chciałbym się podpiąć pod temat, a konkretnie interesuje mnie płukanie układu chłodzącego.
Mianowicie wszyscy piszą o płukaniu i wymywaniu, ale konkretnie co dalej się robi po zalaniu środka i przejechaniu X km nikt nic nie napisał. Czy zawartość wypuszcza się później chłodnicą czy jak? A jesli chłodnicą to czy wypłukany olej ponownie nie osiądzie w układzie?
No chyba że instrukcja jest podana na opakowaniu środka i to jest oczywista oczywistość.
Proszę o wyjaśnienie mi tej sprawy.
Offline
Avatar użytkownika

pablo

Forumowicz

  • Posty: 1205
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:10
  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Imię: Paweł
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-18, 20:36

Po płukaniu wymieniasz cały płyn chłodniczy. Nie wiem czy w tym silniku jest korek spustowy z bloku, jeśli nie to spuszczasz chłodnicą. Tam masz najniższy punkt.
Offline
Avatar użytkownika

ladar

Początkujący

  • Posty: 16
  • Dołączył(a): 2010-04-30, 23:59
  • Imię: ladar
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-19, 16:40

Płyn płuczący wiąże olej w emulsję. Przy płukaniu trzeba zasadniczo postępować tak:

1. Zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego przy wyłączonym i chłodnym silniku.
2. Odkręć korek spustowy na chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia (najlepiej zaopatrzyć się w jakiś wężyk, aby założyć go na króciec chłodnicy, tak aby móc skierować płyn do jakiegoś pojemnika, w przeciwnym przypadku będzie chlapał). Zamknij korek spustowy na chłodnicy.
3. Wlej całą zawartość butelki płynu płuczącego do układu chłodzenia i dopełnij wodą demineralizowaną. Zamknij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższą temperaturę i odczekaj, aż silnik się nagrzeje (ewentualnie się gdzieś przejedź), silnik niech pochodzi z 10 min.
4. Przy wyłączonym i zimnym silniku zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego, odkręć korek spustowy chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia. Zamknij korek spustowy i napełnij układ wodą. Zakręć nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.
5. Powtórz krok 4.
6. Wyłącz silnik i poczekaj aż ostygnie. Następnie zalej do układu płyn chłodniczy.
7. Płukanie powtórz kilka razy (jedno płukanie na pewno nie wypłucze całego oleju).
Offline

iliag

Forumowicz

  • Posty: 198
  • Dołączył(a): 2012-02-25, 14:04
  • Imię: iliag
  • Silnik: Y17DT
  • KM: ok 75
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Astra Isuzu 1.7 DTI Wymiana chłodnicy oleju

Post2012-05-26, 19:53

ladar napisał(a):Płyn płuczący wiąże olej w emulsję. Przy płukaniu trzeba zasadniczo postępować tak:

1. Zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego przy wyłączonym i chłodnym silniku.
2. Odkręć korek spustowy na chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia (najlepiej zaopatrzyć się w jakiś wężyk, aby założyć go na króciec chłodnicy, tak aby móc skierować płyn do jakiegoś pojemnika, w przeciwnym przypadku będzie chlapał). Zamknij korek spustowy na chłodnicy.
3. Wlej całą zawartość butelki płynu płuczącego do układu chłodzenia i dopełnij wodą demineralizowaną. Zamknij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższą temperaturę i odczekaj, aż silnik się nagrzeje (ewentualnie się gdzieś przejedź), silnik niech pochodzi z 10 min.
4. Przy wyłączonym i zimnym silniku zdejmij nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego, odkręć korek spustowy chłodnicy i opróżnij układ chłodzenia. Zamknij korek spustowy i napełnij układ wodą. Zakręć nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego.
5. Powtórz krok 4.
6. Wyłącz silnik i poczekaj aż ostygnie. Następnie zalej do układu płyn chłodniczy.
7. Płukanie powtórz kilka razy (jedno płukanie na pewno nie wypłucze całego oleju).



Dzięki za konkretną odpowiedź :-)
Zanim jednak tak postąpię to muszę jednak poobserwować czy to stary olej mam w zbiorniczku czy świeży idzie :-/
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości