Teraz jest 2017-01-18, 07:02


[Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Jeśli nie boisz się samemu naprawiać, tuningować lub udoskonalać swoją astrę wejdź i przeczytaj nasze manuale.


* * *
LISTA DOSTĘPNYCH MANUALI
* * *

Moderator: Minos

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Pstry

Klubowicz

  • Posty: 3097
  • Dołączył(a): 2011-04-12, 08:38
  • Lokalizacja: CT
  • Imię: Patryk
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • GG: 4801907
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

[Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2013-03-05, 20:03

Manual autorstwa kolegi Zagi_25.
Podziękowania i pytania proszę kierować do niego.

Witam.
Przyczyną parowania szyb w naszych samochodach jest niesprawny silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego. Dzieje się to dlatego że większość czasu pracuje on na zwarciu, nagrzewając się w wyniku czego odkleja się magnez znajdujący się w silniczku. Objawy które towarzyszą tej awarii to właśnie odwrotne działanie całego mechanizmu. A więc cały problem w parowaniu szyb w 99% przypadków to jest odklejony magnez w silniczku elektrycznym.

Obrazek

Po demontażu mechanizmu i zdjęciu pokrywki możemy zabierać się za wyjmowanie silniczka, jest on tylko wciśnięty w obudowę. Przewody zasilające najlepiej odlutować i zapamiętać jak były podłączone.

Obrazek

Gdy mamy już silniczek odłączony od reszty możemy zabrać się za naprawę. Obudowa silniczka składa się z metalowego korpusu, oraz plastikowego dekielka gdzie znajdują się szczotki i piny do przylutowania przewodów zasilających.
Rozbieramy silniczek, korpus jest w dwóch miejscach zaciśnięty na plastikowym dekielku. Ja użyłem frezarki pneumatycznej i małego freza by usunąć zaprasowanie. Następnie ostrożnie zdejmujemy dekielek tak aby nie uszkodzić szczotek.

Obrazek

Możemy już ocenić czy diagnoza była prawidłowa, sprawdzamy czy magnez obraca się w korpusie.
Teraz najważniejsza sprawa. Prawidłowe przyklejenie magnesu w korpusie. Jeżeli popełnimy błąd, silniczek nie będzie miał siły, będzie się kręcił w przeciwnym kierunku, albo w jedną stronę będzie miał siłę a w drugą będzie się zacinał.

Na zdjęciu poniżej widać prawidłowe umiejscowienie magnesu. Korpus posiada kanałek który zapewnia pozycję plastikowego dekielka. Magnes musi być dokładnie w takiej pozycji jak na zdjęciu. Magnes jest wykonany z kawałka blachy zagięty w kształt cylindra, więc ma miejsce łączenia.

Obrazek

Obrazek


Po prawidłowym umiejscowieniu magnesu możemy go przykleić klejem, może być „KROPELKA” albo coś podobnego. Następnie składamy silniczek, pamiętajmy o o delikatnych szczotkach by ich nie powyginać, one zapewniają dostarczenie prądu elektrycznego do uzwojenia wirnika.

Obrazek

Montujemy mechanizm i sprawdzamy prawidłowość działania. Silniczek powinien pracować z taką samą prędkością w prawą i w lewą stronę.
I możemy cieszyć się poprawnie działającym mechanizmem.

Pytania : gg2335026 albo na pocztę dzagozda@wp.pl
Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

Baku

Forumowicz

  • Posty: 2072
  • Dołączył(a): 2011-07-25, 18:04
  • Lokalizacja: Miechów/Tochołów
  • Imię: Kuba
  • Silnik: X16SZR
  • KM: Kilka rumaków
  • GG: na pw jest
  • Telefon: w kontaktach
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Naganiacz (fak camber)

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2013-03-30, 19:08

Manual bardzo mi się przydał, objaw na poczatku był taki żę bardzo buczał ten silniczek, a w ogóle po rozkręceniu się nie kręcił dodam także własne zdjęcia jak ja to zrobiłem :) myślę że autor się nie obrazi :P
tak więc za schowkiem jest ten mechanizm, trzeba odkręcić trzy śrubki 6' przynajmniej ja takiego użyłem...

Obrazek

gdy mamy juz silniczek wymontowany to bieremy brzeszczot (bukwel) i delikatnie nacinamy te miejsca co trzymają plastik. bez obaw, później na kleju się złoży :)

a tak wygląda jak magnes trzeba umieścić, widać na korpusie delikatne wytartą linie i wzdłuż niej ustawiłem cięcie magnesu, elegancko zamyka tą klapkę :D

Obrazek

dzięki i pozdrawiam :)
Offline
Avatar użytkownika

minio210

Forumowicz

  • Posty: 766
  • Dołączył(a): 2009-11-02, 15:16
  • Lokalizacja: Świętochłowice
  • Imię: Robert
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 240000
  • GG: 3391555
  • Telefon: 691085884
  • Województwo: Śląskie

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2013-03-30, 20:49

Prosze o informacje czy jest jakis konkretny sposob zakladania dekla ze szczotkami ???...
Offline
Avatar użytkownika

Baku

Forumowicz

  • Posty: 2072
  • Dołączył(a): 2011-07-25, 18:04
  • Lokalizacja: Miechów/Tochołów
  • Imię: Kuba
  • Silnik: X16SZR
  • KM: Kilka rumaków
  • GG: na pw jest
  • Telefon: w kontaktach
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Naganiacz (fak camber)

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2013-03-31, 23:46

minio210 napisał(a):Prosze o informacje czy jest jakis konkretny sposob zakladania dekla ze szczotkami ???...

jak już masz magnes poklejony to:
- maksymalnie wysuwasz wirnik, pchasz go od strony ślimaka
- dekielek w drugą dłoń i w miejsce przeznaczonym na wirniku dla tych blaszeczek (szczotkami tego bym nie nazwał) ruchem okrężnym nakładasz na wirnik jak wszystko ładnie dolega to kleić i składać :)
Offline
Avatar użytkownika

minio210

Forumowicz

  • Posty: 766
  • Dołączył(a): 2009-11-02, 15:16
  • Lokalizacja: Świętochłowice
  • Imię: Robert
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 240000
  • GG: 3391555
  • Telefon: 691085884
  • Województwo: Śląskie

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2013-04-26, 07:56

silniczek naprawiony ale prawdopodobnie odwróciłem magnes o 180stopni i po włączeniu silniczka działa na odwrót ... pomogło przełożenie kabli i teraz jest ok ale info dla kolejnych użytkowników co będą samodzielnie naprawiać proszę zwrócić uwagę na pierwotne zamontowanie magnesu aby zamontować go w prawidłowy sposób...
Offline

nieprosty

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 2015-08-05, 08:04

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2015-08-08, 19:53

Nooo Panowie! Świetnie opisany i przedstawiony problem. Silniczek zregenerowany, wszystko śmiga jak należy. Bardzo dziękuję!
Offline
Avatar użytkownika

magneto500

Moderator

  • Posty: 1029
  • Dołączył(a): 2014-06-12, 17:08
  • Lokalizacja: Ostrowiec/Warszawa
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 5001449
  • Telefon: komórkowy
  • Województwo: Świętokrzyskie
  • Garaż: Z18XE by magneto500

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2015-09-26, 13:09

W jaki sposób rozpoznać czy magnes się odkleił czy oś klapki została wyłamana? Wczoraj zauważyłem, że bez przerwy kręci się silnik od obiegu wewnętrzego, ale nie wiem jaka jest przyczyna.
Offline
Avatar użytkownika

SADEK

Klubowicz

  • Posty: 4638
  • Dołączył(a): 2011-08-29, 08:34
  • Lokalizacja: Radom
  • Imię: Konrad
  • Silnik: X16SZR
  • KM: powinno byc 75km
  • Telefon: 792377511
  • Województwo: Świętokrzyskie
  • Garaż: SADKOWÓZ - mała stłuczka tym razem AG :(

Re: [Manual] Silniczek mechanizmu obiegu wewnętrznego - naprawa

Post2015-09-26, 13:32

ja mam lepszy pomysłu kótry juz sam wykonałem

na szrocie znalazłem silniczke z vecrty lub
Następna strona



Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość