Teraz jest 2017-01-16, 13:49


Swap hamulcy z ABS

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Findziu

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2011-09-06, 12:21
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 115
  • Województwo: Dolnośląskie

Swap hamulcy z ABS

Post2016-07-26, 08:52

Witajcie,
Trochę mnie tu nie było ;)
Z sentymentu do Astry G, kupiłem mojej narzeczonej 1,4 16V z podtlenkiem LPG na dojazdy do pracy.
Niestety w porównaniu do mojej AH 2,0T to auto nie dość że nie przyspiesza (co w sumie przeżyję) to jeszcze nie hamuje!!!
Wymieniłem tarcze i klocki, linkę od ręcznego, kupiłem bębny i szczęki (które finalnie okazały się dobre) - auto ciągle nie hamuje :( Okazało się że to przez korektor mocy hamowania... To i wtedy do mnie doszło że skoro jest korektor to nie ma ABS. Do tego taki korektor 380zł + robocizna.

No i naszło mnie na Swap'a :)

Znalazłem jakies tematy z lat 2009/2010 nt dołożenia ABS z których dowiedziałem się tylko że się "nie opłaca". Teraz, tj. 7 lat później - części tańsze, chęci wiele, ale pomoc potrzebna bo nie mam już tyle czasu na szperanie :(

Podpowiedzcie proszę:
- jakie są max rozmiary tarcz na 4śruby (przód i tył) i z jakich to silników (na 4śruby bo mam dwa komplety na felgach).
- jakie max tarcze wejdą pod felgę 15''?
- mam z tył bębny. Jest manual. Dam radę, ale... powinienem zwrócić na coś uwagę przy zamianie bębnów bez ABS na tarcze z ABS?
- jakie części będę potrzebować i czy wystarczą te:
* piasty ABS przód 4 śruby
* piasty ABS tył 4 śruby
* tarcze, klocki, zaciski, jarzma na przód i tył (najlepiej z Lucasa bo boshe już wyczytałem że bardziej wadliwe)
* zwrotnice (?!?!?! - czy rzeczywście będą potrzebne, czy może są uniewersalne dla jakiś modeli silnikowych i zaciski podejdą p&p)
* pompa ABS
* 2x wiązka ABS na przód + wiązka ABS na tył
* rurki, wężyki, podkładki miedziane itd. itp.
- czy pompę trzeba jakoś zaadoptować? uruchomić złączem diagnostycznym?
- gdzieś coś o jakimś czujniku pod pedałem czytałem, ktoś przybliży?
- pompy mają różne oznaczenia (DE, EC itd) ktoś pomoże rozszyfrować?

Obiecuję po wszystkim zrobić grubego manuala ;))
Offline
Avatar użytkownika

Findziu

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2011-09-06, 12:21
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 115
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Swap hamulcy z ABS

Post2016-07-26, 09:18

No dobra, szybko rzuciłem okiem na katalogi części na 4cars.pl.
Dla silnika 1,8 16V (lata 98-2000) przewidują że tarcze na 4 śruby nie są dostosowane do ABS.
Dla silnika 1,6 16V (lata 98-2005) przewidują że tarcze na 4 śruby współgrają z ABS. Rozmiary takie same jak w 1,8 16V - przód 256mm, tył 240mm.

Czyli póki co wynika że swapować będę z 1,6 16V (lata 98-2005).

No proszę... moje 1,4 16V też przewiduje tarcze na tył 240mm z ABS i na przód też jest 256mm na 4 śruby.
Czyli nie ma jak swapować na większe, chyba że na 5 śrub albo z OPC (albo pewnie z 2,2).



Powrót do Zawieszenie i układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości