Teraz jest 2016-05-04, 20:19


Zawór EGR

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

naitsabes

Początkujący

  • Posty: 139
  • Dołączył(a): 2011-06-16, 06:39
  • Imię: Sebastian
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Zawór EGR

Post2013-07-02, 17:25

Witam
Mam taki zawór EGR
Obrazek
Obrazek

I mam takie pytanko.Jak on pracuje.Ten czarny dzyndzel wychodzi czy się go wciska.
jak to się czyści panowie?
Drugie pytanie.Czy jeżeli ten zawór jest niedziałający,to może mieć wpływ na sondę Lambda?
Jakie są w ogóle objawy,jak ten zawór jest niesprawny?

Bardzo proszę,pomóżcie,poradźcie

GRZEGORZ

2013-07-02, 18:52

Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Klubowicz

  • Posty: 5695
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Zawór EGR

Post2013-07-02, 18:52

widać mało w życiu widziałem bo pierwszy raz widzę taki zawór z astry g :)

a do tematu - z definicji EGR to zawór recyrkulacji spalin, z tego co wiem (jeśli źle to poprawić) to reguluje ile spalin ma wrócić znów do komory spalania a ile zostać "wydalone" na zewnątrz, coś się rozchodzi o emisję spalin czy coś takiego...

objawy niedziałającego zaworu to:
- CHECK
- zmulony silnik
- czasem auto kopci (ja tak miałem u siebie przez kilka dni)
- większe spalanie
- silnik może przejść w tryb awaryjny i wyłączyć turbo

jak pracuje? zależy od wersji, albo na podciśnienie albo jako elektrozawór dostając sygnał do działania, ale sprawny zdemontowany zawór powinien mieć ten grzybek wysunięty z "całości"...

tyle mogę Ci pomóc w oparciu o mój silnik DTL ale widzę że ty masz PB więc jest pewnie trochę inaczej dlatego tyle mogę poradzić z mojej strony...
Offline
Avatar użytkownika

naitsabes

Początkujący

  • Posty: 139
  • Dołączył(a): 2011-06-16, 06:39
  • Imię: Sebastian
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: Zawór EGR

Post2013-07-02, 19:13

Czyli ten grzybek powinien być wysunięty?
To rozumiem,że jest zapieczony,więc jak go odblokować.
Offline
Avatar użytkownika

lukas800900

Forumowicz

  • Posty: 137
  • Dołączył(a): 2012-04-23, 07:24
  • Lokalizacja: Piaseczno/WWA
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 115
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Luksusowa Coupe'ta Łukasza :D

Re: Zawór EGR

Post2013-07-02, 21:09

Kolego ja mam ten sam silnik i zawór. Zawór ten w takiej pozycji ma juz wysunięty grzybek i on się chowa podczas pracy. Ręcznie niczym go nie wciśniesz, nawet młotkiem. Na sondę raczej nie ma wpływu.

Jeśli chodzi o awarie, to cały pic w tym, że nie zawsze wyświetla check. Jak jest rozwalony potencjometr, to np mi niedawno nie wywalało błędów a samochód szarpał w zakresie 1000-2000 obrotów i nie dało sie ruszyć czasami. Po prostu EGR dawał jakies złe sygnały do kompa a ten nie wiedział jak ma ustwic spalanie i szarpało. Głównym objawem jest szarpanie silnika w różnych momentach czy też na różnych obrotach. Jak masz jakies podejrzenia co do niego to możesz wyjąć wtyczkę i jeździć na CHECKu, w każym razie EGR nie będzie brał udziału w pracy silnika i zobaczysz czy on cos złegorobi..
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4053
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Zawór EGR

Post2013-07-03, 05:37

rzybek normalnie jest zamkniety bo go ciagnie sprezyna i zwor jest zablokowany i nie przpeuszcza spalin. Podanie napiecia na wtyczke
( odpowiednie piny) powoduje wyciuniecie grzybka czyli otwarcie egda i przeplyw spalin.
Offline
Avatar użytkownika

naitsabes

Początkujący

  • Posty: 139
  • Dołączył(a): 2011-06-16, 06:39
  • Imię: Sebastian
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: Zawór EGR

Post2013-07-03, 06:29

Czyli on teraz jak jest na zdjęciu,to jest w dobrej pozycji,tak?
Offline
Avatar użytkownika

ciakuz

Forumowicz

  • Posty: 174
  • Dołączył(a): 2013-02-11, 11:05
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Jacek
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • GG: 9668535
  • Telefon: komórkowy
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Jasna

Re: Zawór EGR

Post2013-07-03, 06:49

Na zdjęciu jest w pozycji zamkniętej, czyli jakby nie było prawidłowej dla odłączonego EGR-a ;] Swoją drogą strasznie masz pognitą powierzchnię przylegania tego EGR-a, ogarnij temat uszczelki (miękka metalowa uszczelka).
Offline
Avatar użytkownika

nidek

Forumowicz

  • Posty: 280
  • Dołączył(a): 2009-11-06, 13:14
  • Lokalizacja: Nowy Sacz
  • Imię: nidek
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Telefon: Lumia 710
  • Województwo: Małopolskie

Re: Zawór EGR

Post2013-07-03, 07:54

lukas800900 napisał(a):Kolego ja mam ten sam silnik i zawór. Zawór ten w takiej pozycji ma juz wysunięty grzybek i on się chowa podczas pracy. Ręcznie niczym go nie wciśniesz, nawet młotkiem. Na sondę raczej nie ma wpływu.

Jeśli chodzi o awarie, to cały pic w tym, że nie zawsze wyświetla check. Jak jest rozwalony potencjometr, to np mi niedawno nie wywalało błędów a samochód szarpał w zakresie 1000-2000 obrotów i nie dało sie ruszyć czasami. Po prostu EGR dawał jakies złe sygnały do kompa a ten nie wiedział jak ma ustwic spalanie i szarpało. Głównym objawem jest szarpanie silnika w różnych momentach czy też na różnych obrotach. Jak masz jakies podejrzenia co do niego to możesz wyjąć wtyczkę i jeździć na CHECKu, w każym razie EGR nie będzie brał udziału w pracy silnika i zobaczysz czy on cos złegorobi..

witam.lukas@ mam podobne objawy co piszesz?teraz pytanie jest możliwość na 100% sprawdzenia czy EGR jest zepsuty,np;diagnostyka komputerowa? dzisiaj zaraz po pracy odpinam wtyczkę, i sprawdze czy silnik inaczej pracuje.pozdr
Następna strona



Powrót do Silnik i układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości