Teraz jest 2016-05-24, 08:50


Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Nowik

Forumowicz

  • Posty: 48
  • Dołączył(a): 2011-10-15, 17:42
  • Lokalizacja: Płońsk
  • Imię: Damian
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-24, 19:31

dzieki panowie, podmienie na dniach i bede sie odzywal czy cos pomoglo :)

GRZEGORZ

2012-06-28, 10:10

Offline
Avatar użytkownika

DJMAIN

Forumowicz

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-28, 10:10

Wymieniłem już 2 elektrozawory o oznaczeniach ...022.
Pełny bak paliwa Shell V-power i środek STP do wtryskiwaczy wlany.
Tutaj kilka błędów kompa, których wartości nie są w normie. Może któryś z nich komuś coś powie ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Nowik

Forumowicz

  • Posty: 48
  • Dołączył(a): 2011-10-15, 17:42
  • Lokalizacja: Płońsk
  • Imię: Damian
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-29, 20:34

""""siemka. borykalem sie z p1125 i p0400, wyczyscilem egr oraz zniwelowalem nieszczelnosc w elektozaworze od trubiny. bledy zniknely i w ten sposob z usmiechem na twarzy przelatalem 3miesiace, okolo 5-7k km. pare dni temu pojechalem zalalem 20l ropy, po powrocie do domu pod blokiem zaswiecil mi sie check, myslalem ze to nic powaznego bo czasem zaswieca mi sie blad swiec. wyjechalem w dluzsza trase, poraz kolejny check, oraz spadek mocy, samochod ledwo co szedl, lecz po przegazowaniu blad znika i samochod idzie zwawo. bledy to p1125 oraz p0400. egr wyczyszczony na blysk, uklad nie przepuszcza nigdzie powietrza,elektrozawory podmienialem na 3rozne, nic nie pomaga. czyscilem rowniez czujnik w kolektorze dolotowym.
macie jakies pomysly na to? dodam ze filtra paliwa nie wymienialem baaaaaaaaardzo dlugo, moze to miec jakis zwiazek z tym problemem? co myslicie o tym cholerstwie?

aha, kolektor dolotowy mam zasmolony, nie czyscilem go z powodu braku srodka do czysczenia

"""""

a wiec podmienialem wszystkie elektrozaworki, pompe wakum, czujnik w kolektorze dolotowym, wymienilem filtr paliwa, wyczyscilem kolektor dolotowy i nadal dupa blada
wyjalem egr, podlaczylem i przegazowalem, egr zaczal wciagac ten pret lecz po doslownie sekundzie go puszcza, wiec egr przelozylem do innego diesla, trzyma wciagnietego i puszcza wtedy kiedy silnik zejdzie z obrotow, wiec egr sprawny.
egr zrobiony na krotko w moim samochodzie, podpiete piny pod akumulator, egr dziala idealnie.
co moze byc przyczyna? czy cos jeszcze steruje elektrozaworkami? dodam jeszcze ze po podpieciu egr na krotko do wakum, przy wiekszych obrotach egr trzyma pret idealnie,
o co chodzi?
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 545
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-29, 21:12

Piszesz że
Kod: Zaznacz cały
lecz po przegazowaniu blad znika i samochod idzie zwawo.

Wypada na podciśnienie.
Kod: Zaznacz cały
dodam jeszcze ze po podpieciu egr na krotko do wakum, przy wiekszych obrotach egr trzyma pret idealnie,o co chodzi?

Na wolnych obrotach też powinien trzymać tczpeń egr wciągnięty za małe podciśnienie daje pompa vacum
Offline
Avatar użytkownika

Nowik

Forumowicz

  • Posty: 48
  • Dołączył(a): 2011-10-15, 17:42
  • Lokalizacja: Płońsk
  • Imię: Damian
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-29, 21:44

w sensie ze jak przegazuje to go wciagnie i na wolnych potrzyma a po jakims tam czasie go puszcza.

podmienialem pompe wakum i ciagle to samo jest. a moze cos z serwo? bo czytalem ze ludzie tez takie cyrki mieli i wszystko przez te serwo bo mialo nieszczelnosc. co myslisz?
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4057
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-30, 05:59

moze byc nieszczelnos na serwie hamulcowym. AG nie ma akumulatora podcisnienia ale mozna smialo taki dolozyc. DO tego polecam sprawdzic zaworek zwrotny na ukladie podcisnieniowym lub nawet dolozc dodatkowy. Rozumiem ze wezyki wymienione te male ale mozna tez sprawdzic lu nawet wymienic ten wezyk łaczacy serwo z pompą vac bo zdarzalo sie ze byla naprawde niewielka nieszczelnosc na nim prawie nie do zauwazenia. Przewod ten jest dosc sztywny i lub powstac mikro pekniecie.
Offline
Avatar użytkownika

Nowik

Forumowicz

  • Posty: 48
  • Dołączył(a): 2011-10-15, 17:42
  • Lokalizacja: Płońsk
  • Imię: Damian
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-06-30, 11:18

nic z tych rzeczy, wlasnie dokonalem ostatecznej diagnozy, po okolo 2 tygodniach, przeplywka
podaje zbyt duza dawke, na jalowym okolo 600mg! gdzie powinien dawac 250-300

moze chyba juz dostac miano eksperta w p0400 team, przerobilem wszystko hehehehhe
Offline
Avatar użytkownika

DJMAIN

Forumowicz

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2012-07-03, 13:15

Dzisiaj u kolegi D4r3k przy okazji wymiany poduszek sprawdzaliśmy co może być nie tak z tym moim nieszczęsnym checkiem. Wymieniony map sensor - check, wymieniona przepływka - nadal check, wymieniony egr - check, ale w innych momentach niż zwykle. Już nie mam pojęcia co to może być. Jeszcze tylko podmienię elektrozawór od EGR'u i sprawdzę, czy to przypadkiem nie on. Jeśli to nie pomoże, to już nie wiem...
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości