Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Remont silnika ? 
Autor Wiadomość

Imię: Lancer
Silnik: X16XEL
KM: 221
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Chorzów
Post Remont silnika ?
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)

Miesiąc temu zakupiłem mojego pierwszego Opla Astra 2 1.6 16 V kombi z 1999 wersja Elegant.

Silniczek równo płynnie pracuje lecz niestety bierze bardzo dużo oleju..
Po zakupie wszystkie filtry + olej byl wymieniany(wlałem olej Lotos półsyntetyk 10w40).
Niestety spalanie oleju jest bardzo duże np. z Katowic do Rzeszowa ok. 300 KM spaliło mi ok. 2l oleju. Wiem bo korzystałem z opcji szukaj na forum i widzę ze te silniczki lubią olej, ale 2 l to przesada. Ale nigdzie nie doczytałem co się wymienia przy takim problemie. Czy wystarczy wymienic tylko uszczelniacze zaworów ? Czy do tego dochodzą jeszcze popychacze , uszczelki jakieś ? Ewentualnie jak ktoś ma namiary na mechanika sprawdzonego z okolic Katowic, Chorzowa, Sosnowca to chętnie przyjadę aby sprawdzić co się dzieje. Jaki jest koszt takiej naprawy jesli chodzi o robociznę.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Pozdrawiam serdecznie


2009-10-04, 13:10
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2009-10-04, 13:25
VIP
Avatar użytkownika

Imię: Bartosz
Silnik: Z19DT
KM: 150KM / 320Nm
GG: 6997645
Województwo: Śląskie
Garaż: Projekt GTC - Bartolo
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post 
jeżeli nie ucieka nigdzie tylko go wypala to do wymiany pierścienie będą, zasadniczo do tego tak czy tak trzeba silnik rozebrać więc wtedy mechanik będzie mógł ocenić czy jeszcze coś więcej nadaje się do wymiany czy to wystarczy. Kosztów niestety nie znam.

_________________
** Projekt GTC on Facebook **
Obrazek


2009-10-04, 13:25
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Radek
Silnik: Z20LET
KM: 131km/310nm
GG: 6621175
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Ibiza 6L Radosława
Lokalizacja: Wołomin
Post 
pierscienie i uszczelniacze, a reszte to trzeba ocenic po rozebraniu. Koszt roboty okolo 400-600zl.

_________________
Obrazek
Obrazek

IV Zlot AGC Wawrzkowizna
III miejsce 1/4 mili klasa maxi
III miejsce najładniejsze auto zlotu


V Zlot AGC Wąsosze
I miejsce na najmocniejsze auto zlotu
I miejsce na najładniejsze auto zlotu
I miejsce na najładniejszą felgę zlotu
II miejsce na najładniejsze wnętrze.


VI Zlot AGC Wąsosze
I miejsce w konkursie wiedzy o Astrze G


ObrazekAuto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..!


2009-10-04, 13:42
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Wojtek
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Barlinek
Post 
może mało przydatna podpowiedz, ale w moim przypadku zdało egzamin Mi spalał średnio 0,5 l oleju na 1000km jakoś śmigałem z tym, ale po jakimś czasie zaczął szwankować EGR czyściłem i pomagało na krótki czas. Po zakupie używanego przejechałem już 5000 i dolałem tylko 0,5 l wiec może też to być przyczyną.

_________________
III Miejsce -1/4mili - klasa mini - III Ogólnopolski Zlot AGC


2009-10-04, 13:46
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Radek
Silnik: Z20LET
KM: 131km/310nm
GG: 6621175
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Ibiza 6L Radosława
Lokalizacja: Wołomin
Post 
nie takie ilosci. koledze wychodzi ponad 6L na 1000km! Silnik do remontu jak nic.

_________________
Obrazek
Obrazek

IV Zlot AGC Wawrzkowizna
III miejsce 1/4 mili klasa maxi
III miejsce najładniejsze auto zlotu


V Zlot AGC Wąsosze
I miejsce na najmocniejsze auto zlotu
I miejsce na najładniejsze auto zlotu
I miejsce na najładniejszą felgę zlotu
II miejsce na najładniejsze wnętrze.


VI Zlot AGC Wąsosze
I miejsce w konkursie wiedzy o Astrze G


ObrazekAuto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..!


2009-10-04, 13:48
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Artur
Silnik: X17DTL
KM: ???
GG: 5489398
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: Szeroko i Nisko ... Project AIR RIDE - 1 strona opis
Lokalizacja: Szczecin
Post 
zmień olej :)


2009-10-04, 13:48
Zobacz profil

Imię: Lancer
Silnik: X16XEL
KM: 221
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Chorzów
Post 
artone napisał(a):
zmień olej :)


Na mineralny ? Jak już to jaki mineralny ? Najtańszy ? :) jakiś Lotos ?
Ponawiam pytanie o mechanika ze terenu Górnego Śląska.

A to co wyczytałem na FAQ z bodajże autokącika (wklejam jak ktoś miałby podobne problemy):

"80. Duży pobór oleju- Zniknął mi jakiś litr oleju, aż mi się kontrolka zapalała. Nie wspomne że mi trochę kopci i czuć z rury olej przepalony. Mechanior u którego bylem twierdzi że to pierscienie, ale kumple mówią że to uszczelniacze zaworów (Muminex). Miałem to samo co Ty przy 130kkm. Pomiar ciśnienia sprężania i wyszło 14-14-14-7. Potem wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworów itp i już jest git (RobertV664). Ja mialem podobny problem - bral mi olej jak nie wiem co i z rurki lecial czarny dym i taka sadza, tez mowili ze pierscienie. Po rozebraniu okazalo sie ze to uszczelniacze na zaworach. Zrobilem to i nic nie bierze oleju luzik. Jak juz robilem uszczelniacze, to wymienilem jeszcze pare uszczelek np. pod glowica (jachings). Opel dopuszcza pobór oleju przez silnik w zależnosci od wersji od 0,6 do 1,0 litra na 1tkm (słownie: jeden tysiąc km). Powyżej takiego poboru należy się silnikowi remoncik. Poniżej też nie jest dobrze i trza pilnować poziomu oleju i dolewać - można wtedy zmienić olej na tańszy. Gdy mocniej przyciśniemy auto i pojedziemy w dłuższą trasę na wysokich obrotach latem, to każdy silnik weźmie troche oleju (rwIcIk). Mój brał 0.7L na 1000, kompresja była ok, mechanior (niejeden) stwierdził, ze to pierścienie zbierające. Koszt naprawy w Wawie to jakieś 2.5 tyś. Zalałem minerala i dolewałem, silnik jeździł jak wcześnej a dolewki były tańsze (Toost)."

_________________
Pozdrawiam serdecznie


2009-10-04, 14:09
Zobacz profil
VIP
Avatar użytkownika

Imię: Bartosz
Silnik: Z19DT
KM: 150KM / 320Nm
GG: 6997645
Województwo: Śląskie
Garaż: Projekt GTC - Bartolo
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post 
do Astry G mineralny to raczej nie za specjalnie pasuje

_________________
** Projekt GTC on Facebook **
Obrazek


2009-10-04, 14:24
Zobacz profil WWW
Ekspert
Avatar użytkownika

Imię: abc
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Mazowieckie
Post 
Co tu duzo gdybac. Z pierscieni na tlokach niewiele zostalo i trzeba remont robic. Niemozliwe zeby poprzez inne usterki lub zuzycie silnika takie ilosci polykal oleju.
No chyba ze masz dziurawa miske i olej na asfalt ucieka.

_________________
[


2009-10-04, 17:56
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Marcel
Silnik: Z16XEP
KM: 105
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Plecam Ci bardzo dobry warsztat samochodowy mieszczący sie w Rudzie Śląskiej specjalizacja Opel www.fawo.za.pl


2009-10-04, 19:49
Zobacz profil

Imię: Lancer
Silnik: X16XEL
KM: 221
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Chorzów
Post 
Panowie i Panie dziwna sprawa...

Wczoraj wracałem z Rzeszowa do Katowic ok 300 km. Po ubytku dolałem do połowy bagnetu. Trasę pokonałem bardzo powoli z uwagi na same korki (jak i ubywający olej) do Krakowa. Max obroty do 3000 tyś. aby ciśnienie mniejsze było oleju.Natomiast od Krakowa na Katowice jechałem już szybciej ok 120 km/h (zdegustowany wolną jazdą), a jak remont będzie to i tak miałem wszystko gdzieś i przycisłem gazu. Jechałem może tak z 40 KM w przedziale nawet do 3700 tys/obr i do max 140 km/h.

Po sprawdzeniu następnego dnia zużycie oleju było prawie znikome. Dalej utrzymuje si e na poziomie połowy bagnetu od dolania w Rzeszowie. Z tego co zauważyłem to auto raz bierze - raz nie. A sprawdzam już je długo. Generalnie jeżdżę EKOdriving aby oszczędzać na tankowaniu :)(Nie to ze nie mam żyłki rajdowcy)

Samochód ma przejechane w Polsce 2 tys km. Był sprowadzony z Niemiec miesiąc temu.

Kurde nie wiem co myśleć o tym...

Dzięki wszystkim za propozycje naprawy i namiary na serwis.... :hyhy:

_________________
Pozdrawiam serdecznie


2009-10-05, 22:53
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X14XE
KM: 90
GG: 10418662
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: okolice Łańcuta
Post 
Witam. U mnie za wymiane uszczelniaczy z robotą i częściami 500 zł. (wymieniane uszczelniacze, uszczelka głowicy - bez planowania głowicy). Od tamtej pory mam spokój z olejem. A przejechane 202 tyś z groszami


2009-10-06, 07:41
Zobacz profil

Lokalizacja: Wyszków
Post 
Jestem świeżo po remoncie silnika. Miałem właśnie problem z braniem oleju. Okazało się, że miałem pęknięty tłok i zniszczone pierścienie. Koszt naprawy wyniósł 2000zł, to był w zasadzie generalny remont, robione było chyba wszystko oprócz szlifowania :)
Ale mój przypadek był chyba jednak bardziej drastyczny niż Twój, więc może taniej Ciebie to wyniesie :)

_________________
Polska eRepublika!


2009-10-06, 09:31
Zobacz profil
Post 
Witam,

noszę się z zamiarem wymiany pierścieni, uszczelniaczy i popychaczy.
Moje pytanie dotyczy części jakie będę potrzebował do tego remontu.
Na pewno wymienione wyżej plus:
- uszczelka pod głowicą,
- uszczelka pokrywy zaworów,
- uszczelka kolektora dolotowego,
- uszczelka kolektora wydechowego,
- uszczelka miski olejowej.
Czy jest jeszcze coś o czym powinienem pamiętać?

Przy okazji chcę splanować głowicę i gniazda zaworowe albo wymienić, a jeśli są ok to tylko dotrzeć żeby były na 100% szczelne.

Druga kwestia to olej - czytałem gdzieś że po wymianie powinienem zalać silnik jakimś tanim mineralem, odpalić i zostawić tak na jakąś godzinkę.
Po tym wymienić filtr oleju i olej na mineralkę. Czy to jest słuszne podejście? Aż tyle będzie syfu przy docieraniu pierścionków?

Pozdrawiam


2009-11-05, 16:49
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X14XE
KM: 90
GG: 10418662
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: okolice Łańcuta
Post 
Ja jeszcze wymienił bym uszczelniacze na zaworach jak będziesz maił wszystko rozebrane. Będziesz miał pewność.
A z olejem było gdzieś, jak znajdę to wyślę linka.

_________________
Sprzedam antenę cb sirio turbo. Szczegóły PW


2009-11-05, 18:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.149s | 33 Queries | GZIP : On ]