Teraz jest 2016-04-30, 16:03


Remont silnika ?

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

lancer

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2009-10-04, 11:53
  • Lokalizacja: Chorzów
  • Imię: Lancer
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 221
  • Województwo: Śląskie

Remont silnika ?

Post2009-10-04, 12:10

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)

Miesiąc temu zakupiłem mojego pierwszego Opla Astra 2 1.6 16 V kombi z 1999 wersja Elegant.

Silniczek równo płynnie pracuje lecz niestety bierze bardzo dużo oleju..
Po zakupie wszystkie filtry + olej byl wymieniany(wlałem olej Lotos półsyntetyk 10w40).
Niestety spalanie oleju jest bardzo duże np. z Katowic do Rzeszowa ok. 300 KM spaliło mi ok. 2l oleju. Wiem bo korzystałem z opcji szukaj na forum i widzę ze te silniczki lubią olej, ale 2 l to przesada. Ale nigdzie nie doczytałem co się wymienia przy takim problemie. Czy wystarczy wymienic tylko uszczelniacze zaworów ? Czy do tego dochodzą jeszcze popychacze , uszczelki jakieś ? Ewentualnie jak ktoś ma namiary na mechanika sprawdzonego z okolic Katowic, Chorzowa, Sosnowca to chętnie przyjadę aby sprawdzić co się dzieje. Jaki jest koszt takiej naprawy jesli chodzi o robociznę.

Pozdrawiam serdecznie

GRZEGORZ

2009-10-04, 12:25

Offline
Avatar użytkownika

Bartolo

VIP

  • Posty: 3594
  • Dołączył(a): 2008-09-16, 22:17
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: Z19DT
  • KM: 150KM / 320Nm
  • GG: 6997645
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Projekt GTC - Bartolo

Post2009-10-04, 12:25

jeżeli nie ucieka nigdzie tylko go wypala to do wymiany pierścienie będą, zasadniczo do tego tak czy tak trzeba silnik rozebrać więc wtedy mechanik będzie mógł ocenić czy jeszcze coś więcej nadaje się do wymiany czy to wystarczy. Kosztów niestety nie znam.
Offline
Avatar użytkownika

radek

Forumowicz

  • Posty: 1940
  • Dołączył(a): 2009-05-11, 18:03
  • Lokalizacja: Wołomin
  • Imię: Radek
  • Silnik: Z20LET
  • KM: 131km/310nm
  • GG: 6621175
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Ibiza 6L Radosława

Post2009-10-04, 12:42

pierscienie i uszczelniacze, a reszte to trzeba ocenic po rozebraniu. Koszt roboty okolo 400-600zl.
Offline
Avatar użytkownika

Milki

Forumowicz

  • Posty: 109
  • Dołączył(a): 2009-03-01, 22:44
  • Lokalizacja: Barlinek
  • Imię: Wojtek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Post2009-10-04, 12:46

może mało przydatna podpowiedz, ale w moim przypadku zdało egzamin Mi spalał średnio 0,5 l oleju na 1000km jakoś śmigałem z tym, ale po jakimś czasie zaczął szwankować EGR czyściłem i pomagało na krótki czas. Po zakupie używanego przejechałem już 5000 i dolałem tylko 0,5 l wiec może też to być przyczyną.
Offline
Avatar użytkownika

radek

Forumowicz

  • Posty: 1940
  • Dołączył(a): 2009-05-11, 18:03
  • Lokalizacja: Wołomin
  • Imię: Radek
  • Silnik: Z20LET
  • KM: 131km/310nm
  • GG: 6621175
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Ibiza 6L Radosława

Post2009-10-04, 12:48

nie takie ilosci. koledze wychodzi ponad 6L na 1000km! Silnik do remontu jak nic.
Offline
Avatar użytkownika

artone

Forumowicz

Post2009-10-04, 12:48

zmień olej :)
Offline

lancer

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2009-10-04, 11:53
  • Lokalizacja: Chorzów
  • Imię: Lancer
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 221
  • Województwo: Śląskie

Post2009-10-04, 13:09

artone napisał(a):zmień olej :)


Na mineralny ? Jak już to jaki mineralny ? Najtańszy ? :) jakiś Lotos ?
Ponawiam pytanie o mechanika ze terenu Górnego Śląska.

A to co wyczytałem na FAQ z bodajże autokącika (wklejam jak ktoś miałby podobne problemy):

"80. Duży pobór oleju- Zniknął mi jakiś litr oleju, aż mi się kontrolka zapalała. Nie wspomne że mi trochę kopci i czuć z rury olej przepalony. Mechanior u którego bylem twierdzi że to pierscienie, ale kumple mówią że to uszczelniacze zaworów (Muminex). Miałem to samo co Ty przy 130kkm. Pomiar ciśnienia sprężania i wyszło 14-14-14-7. Potem wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworów itp i już jest git (RobertV664). Ja mialem podobny problem - bral mi olej jak nie wiem co i z rurki lecial czarny dym i taka sadza, tez mowili ze pierscienie. Po rozebraniu okazalo sie ze to uszczelniacze na zaworach. Zrobilem to i nic nie bierze oleju luzik. Jak juz robilem uszczelniacze, to wymienilem jeszcze pare uszczelek np. pod glowica (jachings). Opel dopuszcza pobór oleju przez silnik w zależnosci od wersji od 0,6 do 1,0 litra na 1tkm (słownie: jeden tysiąc km). Powyżej takiego poboru należy się silnikowi remoncik. Poniżej też nie jest dobrze i trza pilnować poziomu oleju i dolewać - można wtedy zmienić olej na tańszy. Gdy mocniej przyciśniemy auto i pojedziemy w dłuższą trasę na wysokich obrotach latem, to każdy silnik weźmie troche oleju (rwIcIk). Mój brał 0.7L na 1000, kompresja była ok, mechanior (niejeden) stwierdził, ze to pierścienie zbierające. Koszt naprawy w Wawie to jakieś 2.5 tyś. Zalałem minerala i dolewałem, silnik jeździł jak wcześnej a dolewki były tańsze (Toost)."
Offline
Avatar użytkownika

Bartolo

VIP

  • Posty: 3594
  • Dołączył(a): 2008-09-16, 22:17
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: Z19DT
  • KM: 150KM / 320Nm
  • GG: 6997645
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Projekt GTC - Bartolo

Post2009-10-04, 13:24

do Astry G mineralny to raczej nie za specjalnie pasuje
Następna strona



Powrót do Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości